Fangstrapporter

Med sidste uges møde med 2 morderiske jægere i baghovedet, havde jeg denne gang planlagt en rolig tur i trygge omgivelser. Ved et mindre mirakel fik jeg for et par uger siden, love til at fiske i et ellers lukket vand. Aftalen går på, at jeg blot skal kigge indeom inden jeg drager til søen. Lørdag et par timer inden jeg skulle afsted, ringede jeg lige for at informere om min planlagte tur. Uheldet var ude - han var ikke hjemme og kom tidligst søndag aften........... nitte!
Gode råd var dyre.

Efter grundige overvejelser besluttede jeg at spørge om tilladelse til at fiske i en "ny" sø, som virkede meget lovende. Glad drog jeg afsted med en temmelig omfattende oppakning.
Jeg ankom til stedet, og gik op for at banke på. "Desværre" var der ingen hjemme, og da jeg nu for tredje gang indenfor en måned var gået forgæves, besluttede jeg at tage chancen. Efter en kort køretur blev bilen parkeret, og snart stod jeg ved bredden.

Takket være mine medbragte waders fik jeg hurtigt ryddet en lille plads samt fodret solidt.
Jeg valgte 3 forskellige tackler (paternoster, boltrig og en hjemmetænkt variant med swimfeeder), som jeg agnede med boosted majs, alm. majs og boosted majs/orm.
Tacklerne blev kastet ud og jeg satte mig til at vente. Mørket faldt på og snart blev den blide aftensol afløst af massiv regn i lårtykke stråler.

Timerne gik og regnen vekslede mellem støvregn og monsumregn. Omkring kl 2.00 skete der endelig noget. Bip, bip, bip, biiiip, bip jeg var over stangen som et lyn, og gav solidt modhug. Kort kontakt og slap line.........sprunget :-(
Jeg konkluderede at det måtte være en ål, som havde taget majs/orm cocktailen. Både tackle og hovedline var fireline, så det har været en ualmindelig stor fisk, hvis linen er sprunget på "alm." vis.

Jeg fik monteret et nyt tackle, og inden længe sad jeg endnu en gang og stirrede tomt ud i natten.
Resten af natten forløb uden det mindste nap, og omkring kl 6.00 pakkede jeg sammen. Bedst som jeg var ved at spinde den sidste stang ind, huggede en 1.5 kg´s gedde på majsen.
Det lykkedes mig at fighte gedden helt ind til bredden før linen sprang. Endnu en mistet fisk, men trods alt en lovende tur - Jeg både så og hørte adskillige pæne fisk. En ny test af søen er allerede på tegnebrættet :-)