Fangstrapporter

For anden weekend i træk havde Thomases forældre forbarmet sig og lånt os deres Polo til en tur til Tryggen.
På vejen derned valgte vi lige at stoppe i Ishøj havn for at fange nogle fjordrejer. Desværre så vi intet til fjordrejerne, men ved hjælp af Thomases karpenet fik vi en god portion mini skaller. Efter det lille ophold i Ishøj, flexede vi, Poloen af videre derned ad. Vi nåede ikke så langt før den lokale bager i Mosede ”tvang” os til at holde et pitstop.

Velforsynet og fuld af fiskefeber var vi fremme ved åen ved 8 tiden. Parkeringspladsens tomme pladser afslørede, at der åbenbart ikke var andre fiskere, der havde trodset dynerne.

Vi fik hurtig i ført os ”benkondomerne” og rigget flådstængerne til. Vi startede fiskeriet ud på vores ”hot-spot” fra sidste weekend. Thomas agnet en lille skalle og jeg en lækkerbiksen i form at et bundt orme.

Inden der var gået et minut var der en solidt hug på ormene, og i et kontant modhug kroger jeg en mindre havørred. Efter 3-4 minutters tovtrækkeri på medestangen er fisken løbet tør for kræfter, og jeg kan sikkert nette en 1,020 kg blank havørred. Vi ”skyder” lige nogle billeder af den flotte fisk inden den forsigtigt bliver genudsat.

Sikke en start – årets første havørred og så kun efter 1 min. fiskeri, det tydede godt for fiskeriet. Kort efter får jeg hug igen, denne gang har ormene fristet en velvoksen aborre og efter et mindre besøg i sivkanten kan jeg håndlande en aborre på 1,350 kg.

Efterfølgende var Thomas ikke i tvivl om, at det var orm at fiskene ville have og et par minutter efter fanger han sin første fisk – en ”giga” gråskalle, der har ladet sig overliste. Fisken bliver sat på Super samsonen og vægten afslører 595 g – super !!.

De efterfølgende timer stagnere fiskeriet en smule. Varmen har taget fat, hvilke ligesom i sidste uge medfører at fiskene er væsentlig mere træge. I små sporadiske perioder overlister vi nogle aborre – alle omkring de 500 g.

Midt på eftermiddagen foreslå Thomas, at vi måske burde skifte taktik i forsøget på at ændre fangststatistikken. Så med et par SSG bly får vi begge lavet et meget simpelt bundtackel.

Det var åbenbart dette, der skulle til for at udløse hug. Thomas kroger kort efter en fin aborre – og i de efterfølgende timer fanger vi mellem 15-20 stk. af både skaller og aborre. Desværre var der ingen aborre over kiloet, men til gengæld kan vi fryde os og over at skallerne har en perfekt snitstørrelse - alle mellem 450-500 g.

Ved 4 tiden beslutter vi at vende hjemad en smule trætte men yderst tilfredse med dagens fangster.