Fangstrapporter

I søndags havde jeg omsider lokket Mette med på fisketur - hun er lige typen *lol*.
Nu havde jeg pralet af mine bedrifter med stangen i hånden, så det var temmelig vigtigt at det ikke blev en nul-tur. Efter nøje overvejelser havde jeg derfor besluttet mig for, at en geddetur ved Drewsens mose måtte være en sikker succes.

Præcis kl. 14.00 var vi klar ved mosen.
Jeg riggede hurtigt tre stænger til med halve sild fisket på forskellige tackler. Mette fordrev tiden med at tilrette et velforsynet campingtæppe, hvor vi efter planen skulle nyde rationerne, som i dagens anledning bestod af sandwich, kaffe, øl og slik.
Dårligt havde vi sat os før den ene stang "kørte". Jeg gav et hurtigt tilslag, men allerede efter 5 sekunder blev linen slap.....nitte!

Der blev agnet op igen og positionerne blev igen indtaget. Kort efter var den gal igen - samme bidmelder som før skreg som en besat. Igen hurtigt modhug og denne gang sad den der. Fisken blev holdt ekstra hårdt da den huggede faretruende nær et udhængende træ, så allerede efter et minuts tid havde jeg "fuld kontrol" over gedden helt inde ved bredden.
Jeg bad Mette finde vægt, vejeslynge, tænger, kamera m.m., mens jeg selv holdt gedden "under kontrol". I et kort øjeblik af uopmærksomhed fra min side gik gedden amok. Den tog et kraftfuldt udløb tværs under begge mine andre liner.....Hvem sagde Karl Smart?
Gudskelov gik det ikke så galt. Det lykkedes mig ved en smart manøvre at redde gedden tilbage, og kort efter kunne jeg lande en udleget gedde på 2.7 kg.

Under håndteringen af gedden forklarede jeg Mette, at jeg ikke var helt i topform, hvorfor gedden havde fået muligheden for at kludre mine liner.
Efter genudsætningen agnede op med endnu en sild og gjorde selvsikkert klar til et langt kast. Da jeg kastede kunne jeg straks mærke at noget var galt. Jeg tog kraften af kastet, og i næste nu passerede to stænger mit synsfelt.....plask!
Åhhhh nej jeg havde netop fanget mine to reservestænger, og den ene havde jeg tilmed smidt i vandet. Så meget for mine forsøg på at redde kludderscenen. Det lykkedes mig at redde min stang, og en ny sild blev kastet ud. Slukøret satte jeg mig og syge forklaringer blev denne gang sparet væk :-)

Vi fiskede i ca. 6 timer og fangede i løbet af dagen i alt 6 gedder på mellem 2.7 kg og 3.8 kg. Ganske glimrende resultat men desværre lykkedes det heller ikke denne gang at knække 5 kg´s grænsen i Drewsens mose.
Der blev efter alt at dømme ikke skabt en ny lystfisker på denne tur :-)