Fangstrapporter

I den sidste weekend af oktober skulle årets sidste klubtur afholdes, desværre var mesterskabet afgjort så det var kun de sekundære placeringer der kunne ændres. Den lidt sløje klubrekord for gedde, var der dog udsigt til at skulle forældes.

Lidt før solopgang lørdag mødtes 5 rokker på Sørup havn; Peter, Jan, Jonas, Boysen og undertegnede. Småregnen satte dog en lettere dæmper på humøret. Grejet blev lagt i bådene og motorerne spændt for. Esrum ”eksperterne” havde selvfølgelig sørget for at deres både blev tildelt benzinmotorerne, så Boysen og jeg blev hurtig distanceret på vej op ad Esrum, da vi kun havde elmotor til rådighed.

Jonas og Peter valgte sammen med os at starte fiskeriet i området omkring Løjtnanten, mens Jan fortsatte nordligere. Efter kort tid kunne vi se Jonas havde flex på klingen og dagens første gedde på 5,5 kg blev landet og ny klubrekord. I løbet af formiddagen fik han endnu et par pinde, hvor en af dem blev angrebet af en større gedde på 8-10 kg, Peter som stod klar med nettet fik sig noget af et chok da den større fisk pludselig for op, desværre fik den ikke hugget rigtigt på den mindre fisk. Boysen og jeg valgte derefter, at affiske området omkring ”Kim’s bøje” hvilket hurtig gav en pind til hver. Vi fik hurtigt søsat nogle skaller igen og der gik ikke lang tid før mit flåd igen tog flugten i dybet. Tilslaget blev givet, Boysen nåede lige at dukke sig før han havde fået stangen i hovedet, og fast fisk. Efter en forholdsvis udramatisk fight kunne vi se en pæn gedde komme til overfladen og det var tydeligt at det her var ny klubrekord, 8,8 kg og ny pr for anden gang på en uge.

Vi fortsatte fiskeriet og knarren kørte pludselig på Boysens bundstang med hans lysrig og en ny klubrekord/pr aborre på 1.325 kom op fra dybet. Veltilfredse knappede vi en pils op, det gik jo perfekt. Vi fik fat på Jan for at fortælle de gode nyheder og han kunne melde om et par pinde fra nordenden.

Aktiviteten dalede derefter i vores båd, Jonas fortsatte dog med at fange og snart kunne vi se at han havde endnu en god fisk på. 8,5 kg og en nok længe ventet gedde med noget vægt bag fra hans side. Peter der havde set Jonas hive fisk op hele dagen, havde lovet at tage tidligere ind for at handle, så han tog ind på første dagen en smule ærgerlig efter ingen hug.

Jonas hoppede over i Jans båd hvorefter de fortsatte, mens Boysen og jeg tog ned til området omkring kongebroen. Her skete heller intet, da solen så småt var på vej nedad sejlede vi i havn. Jonas og Jan havde fortsat helt til mørkets frembrud, Jan havde fået en flot gedde på 6,9kg og Jonas en gedde på 5,0 kg og en aborre på 1,290 kg.

Til weekenden havde vi lånt LF-hytten hvor mad og drikke blev indtaget i løbet af aftenen. Dagen blev snakket i gennem, mens grejet blev gjort klar til en ny dag på vandet.

Søndag morgen fik vi spist morgenmad og ryddet op i hytten, og ved 9 tiden sejlede vi ud af havnen. Vi lagde ud på samme spots, som den foregående dag. Jonas og Peter fik efter kort tid begge en pind, det kunne dog få en knyttet hånd i vejret på Peter som næppe ønskede at vende hjem uden at have fanget en eneste gedde. Dog begyndte vinden at besværliggøre fiskeriet, da den var meget nordlig og vi foretrak til nye steder. Det gav Boysen en gedde på 3,4 kg og over mobilen hørte vi at Jan også havde fanget en mindre gedde. Resten af søndagen gik uden fangst i vores båd og da solen kom frem på himlen, sejlede vi i havn. Heller ingen af de andre havde fanget mere, heldigvis, da jeg så står for klubrekorden på gedde.

Efter en super fed afslutning på en lang sæson, blev Jan kåret som klubmester i Rokkerne 2004 - Tillykke!