Fangstrapporter

Første weekend i april - første klubtur i 2008. Peters forældres sommerhus lagde for 3. år i træk en atmosfærefyldt ramme for rokkernes udskejelser.
Fredag aften havde Peter, Michael, Flemming og Jan indfundet sig og i vanlig stil havde Jan nappet et par måls - havørreder.
Salmo Trutta ekspressen med Johnny og undertegnede landede sent fredag aften, så vi kunne lige nå en velkomst FUR og et par røverhistorier, inden vi gik til køjs.

Jonas og Henrik tilsluttede sig flokken om lørdagen, og i alt 8 mand var klar til at tage kampen op med de forhåbentligt sultne april ørreder.

Første fisk stod jeg selv for – en akvariefisk af en ørred på 20 cm havde taget fluen.

Formiddagen regnede væk, ingen fisk og Johnnys hjemmegjorte tomatsuppe var det ubestridte højdepunkt. Hjemme i hytten indtog vi suppen og der blev lagt planer for eftermiddagens fiskeri.

Fiskeriet om eftermiddagen var rimelig trægt og først hen over aftenen var der gang i den.
Så kom meldingen på mobilen at Peter havde haft kontakt til fire fisk og fået en mindre på land. Gæt hvor vi skulle hen?? - vi pakkede grejet og kørte hen til Peter.

Vi fik spredt os godt på strækket og pludselig havde Peter og Michael hug kort efter hinanden.
Der måtte jeg over og jeg tyrede den sorte bornholmerpil ud mod horisonten.
Så var der fisk og lige da den havde taget blinket sprang den fri af vandet 60-70 m. ude.
Den tog nogle suveræne udløb og hoppede og sprang lystigt 4 gange yderligere. Adrenalinet var på sit max da den røg i nettet – Tusind tak Peter og hvilken torpedo!!
Vi stod godt 40-50 meter ude på en revle så fisken valgte at svømme rundt om mig før den måtte overgive sig. Hvilken nervepirrende fight og en ny PR og klubrekord var det fantastiske resultat.
4,1 kg. Den blev fotograferet af klubbens paparazzi Michael – fine billeder i øvrigt - og lagt til åbent skue på stranden. Derefter traskede vi ud på revlen igen. Johnny og Jonas havde hørt jungletrommerne så de havde indfundet sig på spottet.

Peter besluttede sig for at gå tilbage for at lave mad – og jeg fulgte trop.
Det næste der skete var helt surrealistisk. ”KAN DU KOMME VÆÆÆK” skreg jeg ind mod stranden. Mikkel ræv var godt i gang med at bortføre min største havørred til dato, så Peter og jeg startede en ny disciplin – hurtigløb i vand i waders. Da vi kom ind på stranden og op over en stensætning lå fisken i græsset hel og fin. Der var lige et par bidmærker hen over ryggen, men det var umådelig billigt sluppet.
Pyha for en forskrækkelse – så nej, man må aldrig efterlade sine fisk på stranden.

Søndag meldte Johnny sig seriøst ind i kampen hen over eftermiddagen – en flot blankfisk på 3,6 kg og den gamle klubrekord var nu definitivt en saga blot. Salmo Trutta ekspressen havde en rigtig god tur hjem og den tidligere kystkonge med den berygtede brune sølvpil må for en stund afstå tronen !!

Tak for en kanon tur
Keep it stiff – Rokker Vinding

Resultatet:
8 point Kasper med 2 fisk – med største fisk på 4,1 kg, 73 cm – ny PR og klubrekord