29-03-2007 : skrevet af Johnny Mark

Vestsjælland kalder 3.

Efter sidste uges succesfulde tur til Storebælt var der aftalt endnu et morgenmøde med præsidenten og tro det eller ej; han ankom til det aftalte sted med militær præcision. Da 6-nyhederne startede rullede han ind på Transportcenteret i Slagelse klar til nye eventyr med prospect Jensen.

Det blev en rigtig go´ formiddag med første fluefangede havørred(desværre lige under målet), ny PR til undertegnede, 2 stk. til præsidenten (desværre også lige under målet) og derudover havde vi flere gode kontakter, bl.a tabte præsidenten en fisk på omkring kiloet tæt ved stangspidsen.

PR-fisken huggede tæt på turens afslutning. Vi var tilbage ved udgangspunktet efter at have fisket strækket af, men ville lige give badekarene, som havde givet fisk om morgenen, en chance. Der er her ret dybt under land så vadning er fuldstændig unødvendig, og jeg stod da også tørskoet på en stensætning da hugget pludselig kom. Til at starte med virkede det ikke som en stor fisk, men da den første gang vendte siden til og viftede lidt med halefinnen fattede jeg alvoren. Jeg prøvede at råbe præsidenten op, men 100 m. afstand og modvind hjalp mig ikke meget. Fighten gik ok, dog med et par tunge udløb når den mærkede det lave vand under bugen. Da jeg skulle til nette den fik jeg viklet nettet omkring en af hægterne i min støvle, panikken var et øjeblik ved at brede sig mens jeg desperat prøvede at frigøre fangstnettet fra min støvle, men fisken virkede godt kroget så jeg opgav det og besluttede at strande den i stedet. Med en bølge og en blød inderside til hjælp blev fisken landet og efter vejning kunne det konstateres at en ny PR var en realitet; 64 cm. og 3100 g. den gamle PR var hermed slået med 105 g.

Afventer billeder fra Boysen så I må indtil videre nøjes med et billede af den fluefangede fra i morges.

K&B
Johnny

Første havørred på kystflue.