18-12-2010 : skrevet af Michael Boysen

Så passerede prezzi også 10+!

Jonas og jeg var kort før kong vinter lagde låg på søerne et par gange på vandet efter gedder.

Efter at have kæmpet med halvtunge dyner, var vi først for alvor i sving på søen omkring kl. 09.00

Jonas lagde ud med to gedder over 8 kg indenfor en halv time, og så var tonen for alvor slået an.
Jeg smed selv de første par tilbud, og inden længe var Jonas foran 4-1.

Omkring kl. 12 havde jeg fået yderligere et par gedder, men ingen over 5 kg. I en kæmpe hvirvel i overfladen, tog en god fisk omsider min skalle. Kontant tilslag og fisken var solidt kroget. En ikke specielt drabelig fight fulgte, og efter et par minutter kunne Jonas nette en ny pr. gedde for mig.
En del billeder blev skudt af, og inden længe svømmede gedden atter i det mørke vand.

Da lyset svandt sidst på dagen, havde vi haft omkring 15 gedder i båden med ialt 3 over 8 kg. - en absolut godkendt tur!

Alle fisk blev fanget på releasetakler med twinex kroge. Enten med hardmono eller FC/wire kombilink som forfang.