17-11-2011 : skrevet af Mikkel Christiansen

Zihuatanejo Mexico update 1

Turen startede med at Flemming febrilsk ringede kl. 0445 og sagde at jeg skulle op ASAP da han havde forregnet med hensyn transporttiden til lufthavnen. Vi nåede dog flyveren, men Flemming skal dog lige have bilen forbi et værksted når vi kommer retur, så de lige kan tjekke hvor meget af bremseklodserne der er tilbage, der lugtede temmelig brændt i kabinen. Turen gik over London/Heathrow med British Airways til Mexico City. Ved ankomsten til Mexico City var ventetiden på at komme igennem paskontrollen helt gal og igen typisk Mexicansk. Det er ikke studenterhuen der trykker personalet i paskontrollen, vi stod vel et par tusind som skulle igennem og de havde kun 4 skranker åben på trods af at de kunne åbne minimum 4 mere og at der tilmed var x antal paskontrollører som rendte rundt og fedede den. Nå men vi kom til sidst igennem og blev indlogeret på Hilton i Lufthavnen hvilket var perfekt i forhold til når man næste dag skal have et indenrigs fly mod Zihuatanejo. Næste morgen var vi i god tid nede for at tjekke vores bagage ind og igen løb vi ind i problemer, det tog hen ved 1 time at tjekke ind. Specielt stangrørene var et problem og det resulterede i at vi fik et final call over højtalerne og vi måtte spurte til gaten. Da vi så kom frem til Zihuatanejo så manglede vores stænger selvfølgelig, men vi fik heldigvis personalet til at sende dem med taxa til hotellet. Indtjekningen var simpelthen så ineffektiv ”Mexican style” så det er til at brække sig over, indtjekning af bagage et sted, betaling for stangrør et andet sted, hvor der stod 3 stk. mexicanos og kiggede en anden over skulderen (krydrede røv), tilbage til det første sted med kvittering for betaling for at få lavet/udleveret boarding pass.
Nå tilbage til det det drejer sig om nemlig fiskeriet. Første fiskedag var i dag onsdag d. 16/11 og vi lage hurtigt ud med 3 bonitos, herefter var der en lang tørke periode hvorefter Flemming havde en sejllfisk på i 10 min. som desværre sled det 1,2 mm. tykke forfang over. Kort derefter havde vi endnu et ”take” men sejlfisken var kløgtig og havde bidt kroppen af agnfisken så kun hovedet af agnfisken kom med retur da vi rullede ind. Til slut fik jeg en 5 kg. Mahi Mahi ikke nogen kæmpe, men en fin fighter. Vi sluttede traditionen tro dagen af på Lilly’s som ligger for enden af havnen sammen med de resterede 21 mand til kæmpe rejer og tequila. Dagen endte dog ikke så godt da Flemming for det første fik at vide at der var lavet indbrud i hans hus og da vi derefter så skulle hjem fra Lilly’s valgte jeg at stikke stængerne op i viften. Da viften var lavet af metal var udfaldet på det stunt at Flemmings stang blev kværnet + at mine fik skrammer … det er fucking PLAAATTTT. I morgen står den på inshore fiskeri.