23-04-2006 : skrevet af Michael Boysen

Havørred fra Odden

Jeg har modtaget følgende rapport fra et kommende support x-team medlem:

"Jeg brugte lidt af påsken til at fiske havørreder fra sommerhuset på Sjællands Odde, og det kom der jo noget godt ud af :-)
Først på ugen fik jeg en havørred på 1 kg på den nye Gladsax wobler tobis i grøn og guld - vi havde samme dag 4 hug på blink i disse farver. Grøn og guld kombinationen skulle senere vise sig og blive en god farvekombination skærtorsdag.

Denne morgen fiskede vi det lille lokale "rev" af som ligger 150 meter fra sommerhuset, efter en ½ time havde jeg en følger med helt ind til strandkanten som grundet sin størrelse fik adrenalinen til at skyde ud i hele kroppen. I næste kast flexede min 13 fods Penn kyststang i en herlig bue, jeg fik råbt til Ole at han vist hellere måtte komme mig til undsætning, da nettet var glemt derhjemme...
Efter en længere fight med udløb etc. følte jeg tiden var kommet til at lægge mere pres på fisken og få den ind mod land hvor Ole stod klar med de bare næver. Ole kunne dog ikke få fat i kræet og jeg blev bange for at den skulle sno linen omkring ham så jeg strammede bremsen en tak mere og gik baglæns i det opskyllede tang for at kane den op på gruset. Da havørrede var halvt oppe på gruset tog Ole fat i den, men hans fingre var for stive at kulde, så den gik amok og vente snuden udad og gav den fuld skrue, hvilket resulterede i at min stang flexede for vildt, og jeg halvt løb/snublede gennem tang og vand mens jeg febrilsk fumlede med bremsen for at løsne den. 20 sekunder senere fik den friheden da den sprang op af vandet og ruske blinket ud :-(.
Efter at jeg havde fyret diverse eder af mod Ole måtte, jeg lige sunde mig lidt et par minutter.

I andet kast var der igen hug og for at gøre en lang historie kort fik vi denne på land og nålen sagde prik 3 kg. Vild jubel da jeg havde forøget min PR med 100 % :-) til 3 kg. sølvblank havørred i ok kondition.

Behøver jeg at sige, at det er sidste gang jeg har glemt nettet ;-)